خانهبانــك دانـــشاستفاده از ایمیل مارکتینگ
استفاده از ایمیل مارکتینگ
یکی از ابزار های بی نظیر بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش وب سایت ایمیل می باشد.
ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسال پیام های تجاری گروهی به افراد به وسیله ایمیل است . به عبارت دیگر هر ایمیل ارسالی به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.
ایمیل مارکیتنگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروشهای آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی اینچنینی انجام شود. و چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت میگیرد.
ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل به هر لیست ایمیلی که ما پیدا می کنیم یا می خریم نیست، اولین اصل در ایمیل مارکتینگ احترام به مخاطب است، هر چیزی که این اصل را رعایت نکند اسپمینگ بوده و علاوه بر اینکه غیرقانونی است جز هزینه چیزی برای شما در بر نخواهد داشت. در ایمیل مارکتینگ شما می توانید فقط به کسانی که به گونه ای از آنها مجوز ارسال دارید ایمیل ارسال کنید، برای مثال شما در ایمیل مارکتینگ می توانید به این افراد ایمیل بفرستید:
1. کسانی که از طریق وب سایت شما عضو خبرنامه شده اند
2. کسانی که قبلا از شما خرید کرده اند.
3. کسانی که ایمیل خود را به شما داده اند (مثلا در نمایشگاه ها یا همایش ها)
4. و یا هر کس دیگری که به گونه ای اجازه ارسال ایمیل را به شما داده باشد.
در حال حاضر نرخ پاسخ های مثبت به نامه های اینترنتی که با اجازه فرد به آنان ایمیل فرستاده می شود به 11.5 درصد رسیده است.
تحقیقات نشان می دهد 39% از متخصصین بازاریابی معتقدند که ایمیل مارکتینگ برگشت سرمایه ROI ،عالی 22 %، خوب 44 % یا متوسط 27 % دارد و از این نظر بعد از بهینه سازی برای موتورهای جستجو در رتبه دوم قرار گرفته است. موضوعی که در ایران به واسطه عدم وجود ابزارهای مناسب و آگاهی کافی به آن خیلی پرداخته نشده است.
طراحی عنوان ایمیل یکی از استراتژیک ترین بخش های ایمیل مارکتینگ است، انتخاب عنوان درست و طراحی هوشمندانه آن به شکل قابل توجهی نرخ باز شدن ایمیل های شما را افزایش می دهد.
|
|